طبق راهنمای کامل سفر به کربلا با پای پیاده در اربعین لازم است مطمئن شوید که ماسک صورت حتما همراه خود داشته باشید و از آن استفاده کنید؛ حتی اگر واکسن زده‌اید و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از هرگونه عفونت ناشی از COVID-19 یا انواع آن، مانند شستن مداوم دست‌ها رعایت می‌کنید. از دست زدن به‌صورت، به‌خصوص بینی، دهان و چشم خودداری کنید و تا حد امکان از جمعیت زیاد دوری کنید. علاوه‌براین، همیشه یک ضدعفونی‌کننده همراه خود داشته باشید تا هر زمان که به چیزی دست زدید، دستان خود را ضدعفونی کنید.

سعی کنید بار خود را سبک کنید؛ مطمئن باشید بسیاری از وسایلی که با خود می‌برید، اضافی هستند و از آنها استفاده نمی‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم از کوله پشتی استفاده کنید. کوله پشتی‌، راحت‌تر و کاربردی‌تر از حمل آنها در یک چمدان (در دست) است.

اطلاعات بیشتر در مورد خرید بلیط اتوبوس اربعین  و سفر اربعین را می توانید در سایت پایانه ها بخوانید.

اربعین

نیازی به حمل آب یا غذا نخواهید داشت. زیرا در طول مسیر در دسترس هستند. با این‌حال، بهتر است یک بطری کوچک با خود حمل کنید تا با آب آشامیدنی تمیز که در تمام طول مسیر موجود است، آن را دوباره پر کنید.

برداشتن دارو برای سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی، آسم و سردرد به مدت سه یا چهار روز کافی است. بر اساس راهنمای کامل سفر به کربلا با پای پیاده در اربعین اعلام شده است که در طول مسیر کلینیک‌های کوچک و کمپ‌های پزشکی وجود دارند و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

سعی کنید مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی مذهبی (قرآن، ادعیه، سخنرانی و …) را در تلفن همراه خود دانلود کنید و با استفاده از هدفون در طول پیاده‌روی طولانی‌مدت از آن بهره‌مند شوید.

در راهنمای کامل سفر به کربلا با پای پیاده در اربعین باید ذکر کنیم که حتماً یک ژاکت سبک یا پشم گوسفند برای سفر به همراه داشته باشید، زیرا در جاده‌های کویری شب‌ها سرد می‌شود. همچنین جوراب اضافی، دستکش، روسری، مسواک و خمیردندان، سوزن و نخ، پماد و لوسیون برای درمان بثورات، دردهای عضلانی و سوختگی، ترجیحاً دو شارژر تلفن و یک چتر برای محافظت از شما در برابر باران یا آفتاب استفاده کنید.

طبق راهنمای کامل پیاده‌روی کربلا در ایام اربعین باید ذکر کنیم که مسیر طولانی است و باید حتماً از کفش‌های پیاده‌روی راحت استفاده کنید (از کفش‌های چرمی نو خودداری کنید) و بهتر است یک کفش بزرگ‌تر از حد معمول یک یا دو سایز داشته باشید زیرا پاها هنگام راه‌رفتن در مسافت‌های طولانی متورم می‌شوند.

مطمئن شوید که مدارک شناسایی رسمی مانند پاسپورت را همیشه همراه خود داشته باشید.

اربعین

شما باید از قبل، نام و آدرس محل سکونت خود در کربلا را بدانید. آن را روی یک کاغذ بنویسید و در جیب خود بگذارید زیرا گاهی اوقات شبکه ارتباطی به دلیل استفاده زیاد وقتی به کربلا می‌رسید خراب می‌شود و ممکن است نتوانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. اگر نیاز به برقراری ارتباط دارید، به‌جای برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام از پیامک استفاده کنید. ترجیحاً روز ورود یا قبل از آن با محل سکونت تماس بگیرید و به آنها بگویید در راه هستید و زمان مورد انتظارتان برای رسیدن به آنها اطلاع دهید.

اطلاعات بیشتر در مورد خرید بلیط اتوبوس اربعین  و سفر اربعین را می توانید در سایت پایانه ها بخوانید.