از جمله زیبایی های این کویر می توان موارد زیر را نام برد:

جزیره سرگردان
جزیره سرگردان از جذاب‌ترین بخش‌های کویر مرنجاب است که در میان دریاچه نمک قرار داد. اطراف این تپه کم ارتفاع را یک لایه سفید نمک پوشانده است. این جزیره تشکیل شده از سنگ‌های متخلخل آتشفشانی و هیچ پوشش گیاهی قابل ذکری در آن وجود ندارد. در دامنه این جزیره معمولا ابری غبار مانند وجود دارد که خطای دید سبب می‌شود بعضا به یک کشتی سرگردان در دریا مشابهت داشته باشد. خب شاید حالا متوجه وجه تسمیه جزیره سرگردان شده باشید. توجه داشته باشید که زمین‌های اطراف جزیره باتلافی هستند و برای نزدیک شدن به آن باید بسیار احتیاط کنید.

جزیره سرگردان

محل اقامت در کویر مرنجاب
اگر از دسته افرادی هستید که بنابر عادت متمایل به اقامت در هتل کویر هستید باید الگوی سفر خود را کمی تغییر دهید. در کویر مرنجاب نمی‌توانید برای اقامت و استراحت به هتل بروید. اما بعد از بازدید از زیبایی‌های کویر مرنجاب باید به کاروانسری مرنجاب یعنی مروارید کویر بروید. کاروانسرای عباسی مرنجاب یکی از کاروانسراهای باقی مانده از عصر صفویه است که در دل کویر مرنجاب واقع شده است. این کاروانسرا در گذشته جایی برای استراحت و توقف کاروان‌ها بوده است و امروزه به عنوان یک اقامتگاه سنتی، بهترین محل اقامت در کویر مرنجاب است.

ملزومات سفر به کویر مرنجاب
همواره و پیش از سفر به هر منطقه خاصی و به خصوص جایی مثل کویر شما نیاز به برخی ابزارها و وسایل ضروری دارید تا با آمادگی کامل سفر کنید. برای سفر به کویر مرنجاب هم لازم است که حتما پیش از سفر ملزومات را با مشورت برخی از افراد حرفه‌ای یا راهنمایان بومی تهیه کنید. اولین و مهمترین توصیه این است که هرگز به تنهایی به کویر مرنجاب سفر نکنید. سفر با تور انتخاب بسیار مناسبی است. برای مرنجاب حتما باید کفش مخصوص پیاده‌روی یا صندل طبیعت‌گردی همراه داشته‌ باشید. جز آب و غذا و آشامیدنی، همراه داشتن مواد غذایی کافی و مناسب و البته برخی مواد مغذی ضروری مانند مغز بادام و گردو مناسب است. در صورت سفر به مرنجاب در فصل سرما حتما باید لباس گرم مناسب همراه داشته باشید. همچنین برای سفر به مرنجاب باید عینک آفتابی و کلاه نقابدار نیز همراه داشته باشید. البته دوربین عکاسی را فراموشی نکنید چراکه همراه داشتن یک دوربین خوب می‌تواند خاطرات خوش سفر را برای شما ماندگار کند.

سفر به کویر مرنجاب با خودرو شخصی
اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد سفر به مرنجاب با خودروی شخصی را دارید حتما برخی نکات مهم را در نظر بگیرید. برای سفر به مرنجاب با خودرو شخصی بهتر است از مسیر آران و بیدگل راه کویر را پیش بگیرید.
هزینه ورود به مرنجاب برای خودروهای معمولی 5 هزار تومان و برای خودروهای آفرود و شاسی‌بلند 10 هزار تومان است. سفر به مرنجاب البته با خودرویی جز خودرو شاسی‌بلند یا آفرود می‌تواند خطرات زیاد و البته استهلاک بالایی برای خودرو به همراه داشته باشد. همچنین در هر حالت بهتر است در سفر به مرنجاب با دو خودرو سفر کنید تا اگر مشکلی برای یک خودرو پیش آمد با دیگری بتوانید راهی برای رسیدن به شهر داشته باشید. در صورتی که بدون راهنمای محلی سفر می‌کنید، بهتر است از مسیر اصلی خارج نشوید. همچنین برای چند روز بیشتر از مدت زمانی که برای سفر در نظر گرفته‌اید آب و غذا بردارید تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای مدتی تامین غذایی داشته باشید. در نظر داشته باشید که تنها در محدوده 30 کیلومتری کاروانسرای مرنجاب موبایل آنتن‌دهی دارد. پس در صورتی که دچار مشکل شدید از راه‌های دیگری مانند آتش زدن برای کمک گرفتن استفاده کنید. 

کویر مرنجاب

پیاده‌روی در شن‌های روان
قدم زدن روی شن‌های داغ کویر یکی از پرطرفدارترین تفریحات در مرنجاب است که دوستداران زیادی دارد. برای رسیدن به رمل‌های طلایی و شگفت‌انگیز مرنجاب باید با اتومبیل یک راهنمای محلی به سوی نقطه شروع حرکت کنید. اگر قصد داشته باشید مسیر را از کارونسرا تا کویر طی کنید تقریبا نیم ساعتی طول می‌کشد. در طول قدم زدن در شن‌های روان می‌توانید با بالارفتن رمل‌های کویر مرنجاب با چشم‌اندازسراسر سفید رنگ دریاچه نمک آران و بیدگل روبرو شوید که پیش از این به آن پرداخته بودیم.

اگر قصد اجاره اتوبوس دربستی برای بازدید کویر مرنجاب را دارید می توانید درخواست خودتان را در سایت پایانه ها ارسال کنید.

شتر سواری
مرنجاب به عنوان یک کویر زیبا برخی تفریحات جذاب و جانبی دیگر جز تماشای رمل‌ها و آفرودسواری دارد. یکی از مهمترین‌ها و جذاب‌ترین‌ها مربوط به شترسواری است که شما را به فضای زندگی بومیان نزدیک می‌کند. هزینه این تفریح نیز تقریبا اقتصادی و حدود 10 هزار تومان است.

چهار چرخ سواری
از دیگر تفریحات مهم مرنجاب امکان سوار شدن بر موتور چهارچرخ‌های جذابی است که حرکت با آن‌ها بر فراز تپه‌های شنی حس بسیار جالبی دارد. هزینه سواری روی این موتورها نیز البته بسته به زمان و مسافت متغیر است اما نرخ خیلی عجیبی نخواهد داشت.

آفرود سواری
در مرنجاب تفریحات همچنان روی دور انواع سواری‌ها است. وجود ماسه‌های روان یکی از علل اصلی رواج چنین تفریحاتی است. در نتیجه وقتی شترسواری و موتور چهارچرخ سواری رواج داشته باشد،‌ آفرود سواری هم قطعا رواج دارد. هزینه این تفریح به نسبت دیگر موارد گران‌تر است و علت هم می‌تواند به مدل ماشین،‌ مسافت و مدت زمان مربوط شود.

کویر مرنجاب

کمپینگ و شب نشینی
بی‌تردید همگان می‌دانند که بعد از گذر روزهای جذاب کویر و تماشای شگفتی‌های آن در طول روز، یکی از جذاب‌ترین زیبایی‌های کویر شب‌های پرستاه آن و آسمان صاف است که آدمی را تا اعماق کهکشان‌ می‌برد. افراد زیادی به همین دلیل مایل به چادر زدن و اقامت شبانه در کویر را دارند. در نتیجه شب‌نشینی به تفریحی رایج بدل شده است. اما در صورت تمایل به شب‌نشینی در مرنجاب فراموش نکنید که حتما باید ملزومات خاص و لباس گرم کافی و مناسب همراه داشته باشید.