یکی از جذابیت های همیشگی برای گردشگران جنگل گردی است. در ایران جنگل های زیبای بسیاری وجود دارد که گردشگران را به خود جلب کرده است. در این میان در ایران جنگل هایی وجود دارند که علاوه بر زیبایی باعث ترس و وحشت گردشگران می شود. یکی از این جنگل ها جنگل جیغ است این جنگل سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.
در این جنگل از غروب آفتاب تا طلوع خورشید صدای جیغ‌ها و نعره‌های درختان آن، ترس و وحشت را در دل اهالی روستای سربرج بوجود آورده است. به گفته بعضی ها این صداها شبیه به صدای جیغ زنی است که زنده زنده در آتش می‌سوزد. علاوه بر این صداهای وحشتناک ظاهر درختان این جنگل نیز وحشت آور است.

چرا درختان جنگل های مشهد جیغ می کشند؟

برخی از مردم منطقه این جنگل را نفرین شده می دانند که ارواح و اجنه در این روستا زندگی می کنند. آنها این صدای مخوف را به شیاطین نسبت داده اند و می گویند که شیاطین و روح‌های نفرین شده و سرگردان، شب هنگام در این روستا پرسه می‌ زنند و این اصوات دلخراش را به وجود می‌آورند. برخی دیگر  معتقدند که این صداها و فریاد ها مربوط به جیرجیرک‌ها یا ملخ هایی است که در دل درختان خانه کرده‌اند، عده‌ای دیگر عواملی ناشناخته مانند تغییرات آب و هوایی را عامل اصلی این پدیده ترسناک می‌دانند.

اگر به سفرهای هیجان انگیز علاقه مند هستید به این منطقه سفر کنید تا خودتان از نزدیک این جنگل را ببینید. شما در مورد این صداها چه فکر میکنید؟ آیا واقعا این صداها مربوط به جیرجیرک ها و ملخ هاست؟

جنگل جیغ