در پست قبلی به معرفی 4 تا از دیدنی های زیبای ایران پرداختیم در ادامه سایر جاذبه های دیدنی رو به شما معرفی میکنیم.

5-سوباتان بهشت سر سبز بهاری و بکر

سوباتان در فاصله 36 کیلومتری شمال غرب شهر تالش در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار داره. روستاهای گزنه هونی، بید پشت، هونی یش، قوری دره، قلعه بین یوردی، گنجخانه، ورزان در این منطقه قرار داره که سکنه اون به صورت فصلی متغیر هستن. در ایام نوروز سوباتان چشم انداز بی نظیری رو داره که نمونه اش رو در کمتر جایی دیدین.

شما میتونین بلیط اتوبوس گیلان رو در سایت پایانه ها خرید کنین.

سوباتان- جاذبه های دیدنی گیلان

6- باداب سورت منحصر به فرد درمانی

باداب سورت چشمه پلکانی تراور تنی بی نظیر در ایران است. این چشمه در روستای ارست بخش چهار دانگه شهرستان ساری قرار داره. باداب سورت دومین میراث طبیعی ایرانه که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده. این چشمه دومین چشمه آب شور بعد از پاموک کاله ترکیه در جهان شناخته شده.

خرید بلیط اتوبوس ساری در سایت پایانه ها با تخفیف ویژه همراه است.

باداب سورت- جاذبه های دیدنی ساری

7- زیارتگاه اسرار آمیز خالد نبی(ع)

گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی و در فاصله 90 کیلومتری شمال شرقی شهرستان گنبد کاووس بر بالای قله کوه گوگجه داغ واقع شده است. بهترین زمان برای انجام فرایض دینی و زیارت ماه های فروردین و اردیبهشته. در نزدیکی این زیارتگاه دره ای قرار داره که در آن سنگ قبرهایی است که آدم رو متعجب میکنه.

شما میتونین بلیط اتوبوس خود از مبدا گنبد کاووس رو در سایت پایانه ها خرید کنین.

زیارتگاه اسرار آمیز خالد نبی(ع)- جاذبه های دیدنی گنبد کاووس

8- چشمه مرتضی علی عباس

چشمه مرتضی علی عباس در نزدیکی شهر طبس قرار داره و بعد از گذر از طبس باید 5 کیلومتر مسیر رو به صورت پیاده طی کنیم. در طول مسیر چشمه آب گرم دیواره های بلند دره مانندی چشم ها رو به سمت خود میکشه. پس از چند دقیقه پیاده روی منطقه ای رو میبینین که چشمه های متعدد آب به خصوص چند چشمه آب گرم و سرد قرار داره و بزرگترین اونا از درون حفره ای نشئت میگیره که به حمام مرتضی علی معروفه. در این چشمه یک طرف آب سرد و در طرف دیگه آب گرم جریان داره ، دیده ی بی نظیری که شاید در هیچ نقطه دیگه کشور تجربه اون رو نداشته باشیم.

بلیط اتوبوس طبس را میتونین در پایانه ها بخرین.

چشمه مرتضی علی عباس- جاذبه های دیدنی طبس

9- شهر آسیاب های بادی

مجموعه ای از آسیاب های بادی و آبی دیدنی در شهر نشتیفان در خراسان رضوی قرار دارد. نشتیفان از دو واژه نش و تیفان تشکیل شده است.اولی خلاصه شده ی کلمه ی نیش به زبان محلی و تیفان به معنی توفان است. شاید علت این نام گذاری قرار گرفتن نشتیفان در معرض باد های موسمی است. نشتیفان در حاشیه جاده قائن قرار داره. آسیاب های بادی نشتیفان از دوره صفوی به جا ماندن که هنوز هم قابلیت استفاده داره و پا برجاست.

بلیط اتوبوس مشهد خود رو در سامانه پایانه با قیمت مناسب بخرین.

شهر آسیاب های بادی- جاذبه های دیدنی مشهد

10- روستای هجیج

هجیج روستایی است دیدنی که در حوالی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه قرار داره. د راین مکان خانه ها به گونه ای است که سقف هر خانه حیاط خانه بالایی می شود. نمای همه خانه ها بی نظیر است.

سامانه پایانه ها برای کلیه مبادی ایران اتوبوس های بسیاری رو در ایام نوروز داره و مسافران عزیز در ایام نوروز میتونن بدون نگرانی بلیط اتوبوس خود به این مقاصد رو در پایانه ها خرید کنن و سفری بدون استرس و نگرانی داشته باشن.

پایانه ها نوروز خوبی رو برای شما آرزو مند است.